Shirin Neshat

Untitled
1996
NOIRE GALLERY

Courtesy: Noire Gallery

Gelatin Silver print & ink
Gelatin Silver print & ink
Dimensioni / Size: 28x35
Edizione / Edition: edition of 10

Contattare NOIRE GALLERY per il prezzo.
Please contact NOIRE GALLERY for the price.

Per Shirin Neshat l’arte è un’urgenza, è un modo di vivere. Con le sue opere ci conferma che l’unica ragione per cui lei è diventata un’artista è l’impulso di dover rispondere alle domande che aveva per se stessa, come donna, da iraniana che vive in esilio, per dare un senso al proprio destino. 
Le sue opere sono spesso il riflesso della sua condizione personale: la vicenda di qualcuno senza casa, l'essere donna in un contesto di autoritarismo politico.
“ Lontana da mio Iran, cerco la pace” ed è attraverso questo scatto fotografico scelto appositamente per MIA che l’artista lancia un forte messaggio di pace contro la guerra nel mondo.

For Shirin Neshat, art is an urgency, it is a way of life. Through her works, she confirms to us that the only reason she became an artist is the impulse to answer the questions she had for herself, as a woman, as an Iranian living in exile, to make sense of her own destiny. Her works are often a reflection of her personal condition: the story of someone without a home, being a woman in a context of political authoritarianism.
"Far from my Iran, I seek peace," and it is through this carefully chosen photographic shot for MIA that the artist sends a strong message of peace against war in the wo


Shirin Neshat

STATI UNITI D'AMERICA


Per acquistare l’opera o per ulteriori informazioni potete contattare NOIRE GALLERY compilando questo form.
If you want to buy or if you are interested in further information please contact NOIRE GALLERY trough this form.

ENQUIRY FOR

Shirin Neshat, Untitled, 1996








    ArtOnWall